Translate

duminică, 15 mai 2022

Dintr-un „Dicționar de optimisme”

De curând, mi-am dăruit o carte. De fapt, mai multe, dar una dintre acestea e dicționarul cu numele din titlu, scris de Chris Simion-Mercurian. Nu regret achiziția și mi-a plăcut mult tot ceea ce am găsit în acesta. Dar... fiindcă întotdeauna există -se pare- și un dar..., ceea ce nu mi-a plăcut și chiar m-a necăjit e faptul că e scris de mână. De mâna celei care-l semnează. Și dumneaei nu scrie foarte frumos și nici întrutotul citeț, așa că lectura mi-a fost cam... frustrantă, în pofida conținutului, care chiar merită. 

Iată și câteva citate, sau lecții de viață, pe care mi le-am însușit, citindu-l: 

„Acum e tot ce am.”

„Admirație, atracție, atenție - 3 componente ale unei relații veritabile.”

„Bătrânețe mai înseamnă și liniște.”

„Bunătate = să dai din mai bunul tău.”

„Bumerang - Ai grijă ce arunci!”

„Băutura există pentru cei care nu știu să se îmbete fără ea.”

„CE n-am apucat să facem, de fapt, nu era necesar.”

„CEC ÎN ALB e atât încredere, cât și inconștiență.”

„DĂ prima șansă pentru celălalt, a doua pentru tine!”

„Dumnezeu e în noi.”

„Excluderea e eliberarea căreia-i urmează și vindecarea.”

„Folositor ne e tot ce trăim.”

„Finalul începe când dispare misterul.”

„Găsim tot ce ne trebuie.”

„Graba orbește.”

„Grav e ce fură bucuria.”

„Hotărăște pentru tine, sau ca și pentru tine!”

„Hocus Pocus, totul poate dispărea într-o clipă, ca prin magie!”

„Hrana e ceea ce te ține în viață, nu ce te satură.”

„Ieri nu are ce căuta în prezent.”

„Iertarea formează duo doar cu iubirea.”

„Înainte, nu înapoi!”

„Jarul neîntreținut se stinge.”

„Kilogramele de pe suflet ne țin pe loc.”

„Locul tău în lume reprezintă menirea ta pe Pământ.”

„Lumea e cum o vezi și se schimbă odată cu tine.”

„Minuni sunt peste tot în jurul nostru.”

„Ocupă-te să nu fii ocupat, ci liber!”

„Pune punct la timp, nu virgulă. Virgulele nasc în noi monștri.”

„Poți tot ceea ce vrei.” 

„Repetă ce-ți face bine!”

„Simte în loc să gândești!”

„Seninătate. A chipului.”

„Șandramaua cade uneori pur și simplu.”

„Tăcerea e bună doar când e clară.”

„Trebuie? Nu, nimic nu trebuie.”

„Trezește-ți creierul!”

„Un pas greșit te poate duce într-o direcție bună.”

„Ura și iubirea au aceeași sursă.”

„Viața e frumoasă dacă ți-o faci așa.”

„Vindecarea se întâmplă în confruntare, nu în fugă.”

„Ziua bună se simte la finalul său.”

-ZÂMBEȘTE! 😊

5 comentarii:

  1. Iti multumesc ca le-ai notat aici. 😊
    Cele mai multe imi suna cunoscut, altfel scrise, de prin fel si fel de carti (in general de "maxime si aforisme") dar sunt si cateva idei care "mi-au scapat" pana acum. "Ocupa-te sa nu fii ocupat" mi-a ramas in minte de cand ai scris cuvintele la mine. 😊

    Seara frumoasa, Chris! Imbratisari cu drag! ❤️

    P.S. Cred ca nu as cumpara o carte scrisa "de mana" - m-as gandi ca e singura parte interesanta (zice carcotasa din mine, n-o lua in seama). 😊

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mult drag, Diana! Și eu îți mulțumesc, din suflet, că mă citești! ❤️

      Cele mai multe mi-au părut și mie cunoscute și doar exprimate diferit aici, însă, unele m-au surprins chiar plăcut prin autenticitate. Dealtfel, asta a și urmărit autoarea, din câte am înțeles, să fie o inovatoare și în cât mai multe domenii..., printre care și să scrie de mână acest dicționar, ce mai are și mâzgălituri, pete de cerneală, ca un caiet de notițe veritabil, cum aveam și noi în școală. :))) Dacă aș fi știut dinainte, nici eu n-aș fi investit în această carte, te asigur. Am luat plasă, prin urmare, și m-am chinuit s-o citesc doar pentru a scăpa de frustrarea că am plătit o căruță de bani, nefiind nici ieftină, pe un ceva, ca un maculator. :))) Dar era într-o folie de plastic sigilată, iar pe coperta sa 4 scria ceva tare frumos, ce m-a convins. Pesemne, librarii s-au gândit că doar așa, sigilată, ar putea-o vinde. Fraierilor, ca mine. Deși, am găsit lucruri interesante înăuntru, dar cât de greu le-am citit numai eu știu. Total neinspirată a fost autoarea și nici nu cred că a vândut prea multe exemplare. Cine, în afară de mine, mai cumpără un maculator? 😊

      O după-amiază frumoasă tare îți doresc eu, acum, Diana! Pupici și îmbrățișări și de la mine! ❤️

      P.S.: Văd că mi te-ai adresat cu Chris, așa că simt c-ar fi bine să precizez că nu sunt eu aceea care semnează cartea. :)))

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Ooooh! S-a dus comentariul din greseala (l-am sters, pentru ca erau scrise doar cateva cuvinte) - coincidenta coincidentelor! S-a "dus" cursorul pe "Publicati" si am atins din greseala "mouse-ul" laptopului (altfel nu-mi explic cum s-a intamplat).

      Revin: iti datorez un miel, 'ca te-am botezat! Mi-a ramas "Chris" agatat de neuron. :))
      Nu esti fraiera pentru ca ai cumparat-o! Ai dat o sansa uneia care a vrut atentie in mod deosebit. Acum stii care-i treaba - te-ai si ales cu unele idei pe care nu le stiai (sau nu ti le aminteai) - si te vei "feri" de "operele" autoarei respective. 😊
      Inovatoare? Sa chinuie cititorii cu un scris de mana greu descifrabil? Inovatie inutila; e ca si cum cineva ar inventa o masinarie care contorizeaza de cate ori aprinde cineva o bricheta.
      Cum sa nu citesc ce publici? Pe langa faptul ca-mi place mi-e si usor sa scriu aici, avand blog pe Blogger. 😊

      Imbratisari cu drag! Zi frumoasa (chiar de-i noapte acum)! Pupici! 😘 ❤️

      Ștergere
    4. Nu-ți face probleme cu ștergerea comentariului incomplet, fiindcă am pățit-o și eu, la Ștef pe blog, așa că știu cum, uneori, degetele noastre acționează singure, au voință proprie. :))

      E bine că am lămurit și povestea diminutivului Chris, care mie îmi și plăcea, tare mult, înainte, dar nu-mi place... de ieri încoace. :)) Ai dreptate, și eu i-am oferit o șansă. Și mi-am însușit totodată lecția, adică nu mai iau cărți sigilate, oricât de mult mi-ar plăcea textul de pe coperta a 4-a. Le voi răsfoi bine mai înainte. 😊
      Datorită ție, mă simt deja acasă pe Blogger! Îți mulțumesc mult, mult, încă o dată!

      Îmbrățișări și pupici, cu același drag și de la mine! O zi cu multe-multe bucurii îți doresc să ai! 😘❤️

      Ștergere

Se povestește...

 ...că a fost odată, demult, tare demult, când lumea și magică în parte era, un tărâm fermecat, născut dintr-un gând nerostit, dar îndelung ...